08-12-2013

Niet gehaald, dus gefaald

Het is me dit jaar niet gelukt om een rating van 2200 te halen. Dat had mede te maken met het competitieschema: in het seizoen 2012-2013 werden er maar vier in 2013 gespeeld en in het seizoen 2013-2014 maar drie (voor de duidelijkheid: er worden per competitiejaar negen wedstrijden gespeeld). Als ik gisteren had gewonnen, had ik mijn doel op een punt gemist. Maar ik won niet, ik bleef steken op remise in een toreneindspel. Tragisch, vooral omdat ik er vorige week nog op geoefend had. Toch was het allemaal niet zo makkelijk en moest de computer eraan te pas komen om hier en daar een winst aan te tonen.

Wel heb ik een goed jaar in de externe competitie achter de rug: ik heb mooi vijftig procent gescoord tegen beduidend sterkere spelers en daar mag ik best trots op zijn. Hopelijk kan ik die reeks in 2014 een vervolg geven!

Hieronder een analyse van de partij tegen damesgrootmeester Iozefina Paulet, met dank aan Knightvision Chess-PGN-Viewer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: