13-05-2014

Geen non-partij

Met een score van 3 uit 9 sloot ik het afgelopen meesterklassejaar af. Een halfje meer dan twee jaar geleden en een halfje minder dan vorig jaar. De oogst van vier jaar meesterklasse: 11 punten, behaald door vijf overwinningen en twaalf remises. Helaas stonden er ook negentien (!) nederlagen tegenover. Daarom was het ook fijn om het seizoen met een overwinning te beëindigen. FM Paul Bierenbroodspot was het slachtoffer. Het was in ieder geval geen non-partij, want lange tijd bleef de stelling ongeveer in evenwicht. Pas in de tijdnoodfase ging het mis en dus boekte ik mijn tweede overwinning van het seizoen. Daarmee kwam een eind aan een zwaar seizoen, waarin ik zowel voor als na de jaarwisseling anderhalf punt pakte, maar doordat er veel meer wedstrijden in 2014 werden gespeeld, overheerste toch een beetje de teleurstelling. Wel haalde ik uiteindelijk nog een TPR van bijna 2200 en dat is redelijk te noemen. Volgend seizoen ga ik er weer vol tegenaan!


Met dank aan: Knightvision Chess-PGN-Viewer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: