15-09-2015

Interne competitie bij BSG

Het competitieseizoen is weer begonnen! Over anderhalve week gaat de KNSB-competitie weer van start. Ditmaal geen verre uitwedstrijd, maar een thuiswedstrijd in het vertrouwde Denksportcentrum, waar ik sinds een tijd weer geregeld op maandag te vinden ben. In mijn jeugd waren de clubavonden een vast ritueel geworden, maar dat was een tijd waarin het verenigingsleven in mijn vrienden-/ kennissenkring op een wat hoger pitje stond dan nu. Ergens rond 2008 is het vuur bij mij langzaam gedoofd en door de verhuizingen naar Amstelveen en later Hilversum kwam het er helemaal niet meer van: slechts toen ik weer even bij m'n ouders woonde heb ik wat potjes gespeeld. Nu ik in Naarden woon, heb ik er een gewoonte van gemaakt om toch te komen. Zo won ik de zomercompetitie met weinig overtuigend spel en dit seizoen wil ik weer een volwaardig seizoen in de interne competitie spelen, zodat ik hopelijk een gooi naar het clubkampioenschap kan doen, maar het belangrijkste is dat het me scherp houdt.

Hoezeer dat nodig is, bleek wel toen ik mijn notatieboekje uit een stoffige bureaulade opdiepte. Het boekje bevatte alle partijen die ik de laatste jaren in de interne gespeeld had, inclusief enkele toernooien, en de oudste partij was alweer van zeven en een half jaar geleden... Maar nu is het boekje dan eindelijk vol en kan ik aan een nieuwe beginnen. Hopelijk vul ik dit ding wat sneller!

Dat zal overigens niet volgende week gebeuren, want dan is de Algemene Ledenvergadering waarin nog een hoop harde noten gekraakt zullen worden. Tijd dus voor een overzichtje van een paar partijen die ik de afgelopen weken speelde. Kijk en huiver!





Met dank aan Knightvision!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heeft u vragen en/of toevoegingen, laat dan hier een reactie achter: